Loading...

اخبار

این بار مایکروسافت حالت چهره شما را شناسایی می کند!

نوشته شده در : 2015/11/14 - 10:40
پروژه آکسفورد مایکروسافت(Project Oxford) که پیش از این برای تشخیص سن افراد و شناسایی دو قلوها مورد آزمایش قرار گرفته بود، این بار پا را فراتر نهاده و به سراغ تشخیص حالات روانشناسی چهره افراد رفته است.

تشخیص حالت چهره مایکروسافت

 

پروژه ی آکسفورد مایکروسافت که مدتی است ارائه شده و شامل ابزار های برای تشخیص چهره می باشد، می تواند سن یک شخص حاضر در یک تصویر را تشخیص دهد و همچنین دو قلو ها را شناسایی کند.


شرکت ساکن ردموند اکنون اعلام کرده قصد دارد با ارائه یک بروزرسانی، امکانات جدیدی به این مجموعه اضافه کند تا توسعه دهندگان بتوانند از آنها برای مواردی مثل تشخیص صدا در محیط های بسیار شلوغ مثل استادیوم و خیابان، بررسی خودکار غلط های املایی در متن و حدف لرزش هنگام تصویربرداری استفاده نمایند.

 

حال مایکروسافت قابلیت جدیدی را به پروژه ی آکسفورد افزوده است، این پروژه هم اکنون می تواند حالت چهره ی یک فرد حاضر در یک تصویر را تشخیص دهد.

 

مایکروسافت در رابطه با این قابلیت جدید در پروژه آکسفورد، این چنین می گوید:

    "در مورد چیزی شبیه به تشخیص چهره، سیستم می تواند بیاموزد که چگونه صفات و اطلاعات خاصی را از طریق بررسی مجموعه ای از تصاویر به دست آورد و سپس می تواند از این اطلاعات برای شناسایی ویژگی های چهره در تصاویر جدیدی که مشاهده می کند، استفاده کند.

    می توان از ابزار شناسایی احساسات که امروز منتشر شده است، برای ساخت سیستم هایی که قابلیت شناسایی 8 حالت عاطفی چهره – خشم، تحقیر، ترس، نفرت، شادی، بی تفاوت، غم یا تعجب – را از طریق بررسی چهره های مختلف دارند، استفاده کرد."

 

تشخیص حالت چهره مایکروسافت

 

مایکروسافت در زمره معدود شرکت هایی به شمار می رود که به پشتوانه دیتاسنترهای عظیم و بودجه بسیار زیاد خود، قادر است چنین پروژه هایی را انجام داده و امکانات یاد شده را در اختیار توسعه دهندگان کوچک قرار دهد. برنامه نویس ها می توانند با استفاده از API پروژه آکسفورد قابلیت های ارائه شده را در نرم افزارهای خود مورد استفاده قرار دهند، برای مثال یک اپلیکیشن آیفون بسازند که تصاویر تلفن هوشمند کاربر را بر اساس احساسات اشخاص مرتب کند.


چنین ابزاری می تواند برای یک کسب و کار که می خواهد از بازخورد افراد پس از مشاهده یک صفحه اینترنتی، یک فیلم و یا محصول آگاه شود، مفید باشد و یا با استفاده از آن، تصاویر افراد پس از مشاهده آگهی های بازرگانی خود را بررسی کرده و به میزان اثر گذاری آنها پی ببرند.


در همین زمینه آقای Ryan Galgon که مدیر تیم تحقیقاتی در این زمینه است، کاربری جالبی از این تکنولوژی را اینگونه بیان می کند:

    "مدیران و سازندگان فیلم ها میتوانند با استفاده از دوربینی که این نرم افزار در آن مورد استفاده قرار گرفته باشد می‎‌توانند به این نکته پی ببرند که در هر لحظه ی دلخواه از فیلمی که دارند برای گروهی پخش می‌کنند، مخاطبین چه عکس العملی به آن صحنه دارند و چه حالت احساسی به آنها دست می‌دهد. در این حال یک نتیجه عالی از لحظات مختلف فیلم در اختیار آنها خواهد بود.

   در یک کاربرد دیگر، فروشگاه دارانی که محصولی را عرضه می‌کنند، هم می‌توانند با استفاده از همین دوربین ها بفهمند که خریداران و مشتریان با نگاه کردن به هر کدام از محصولات آنها چه حالتی پیدا میکنند و به عبارتی بیشتر به سلایق مشتریان خود آگاه شوند."

 

بد نیست نگاهی به بررسی حالت چهره رئیس جمهور کشورمان توسط این برنامه بیندازید :

 

تشخیص حالت چهره حسن روحانی توسط مایکروسافت

 

اگر شما هم می خواهید تصاویر خود را وارد این سرویس کرده و آن را امتحان کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید و سپس تصویر مورد نظر خود را در کاور زیر عکس، آپلود کنید.

 

بررسی حالت چهره توسط ابزار مایکروسافت

 

نظر شما در رابطه با پروژه آکسفورد مایکروسافت و این قابلیت جدید آن چیست؟

 

دسته : تکنولوژی منبع : winphone بازدید : 2604

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!